‘’ 2013 ‘’ juni ‘’ 18

Arkiv för juni 18th, 2013

jun 18 2013

Cache directory "/home/virtual/familjenasp.com/public_html/wp/wp-content/plugins/ttftitles/cache" is not writable.Kan inte sova

Skrivet av under Vardag

klockan är 04.41 i NYC hemma är den alltså 10.41. Jag har varit vaken sedan 04.10 och kan inte somna om. Det har varit ett bra dygn. Känns helt fantastiskt att vara framme. Jag borde vara helt färdig och dödstrött efter 3 dygn på resande fot – men icke. Antagligen spelad…

Vi landade vid tre igår eftermiddag (klockan var då 21 hemma). Jag var nog den som kunnat vila/sova mest på flyget. Barnen var sysselsatta hela resan med filmer och spel som fanns på skärmarna på stolen framför.

Varje flygplansstol hade en skärm. Där fanns också drickahållare, en liten spegel (se lillebror kikar), en krok samt en hållare för glasögon. Alla kunde styra sin egen skärm.

Från flygplatsen i Newark tog vi en taxi till Manhattan, när jag förstod priset insåg jag att jag borde bokat en limo i stället… förbokad Limo hade blivit samma peng… Men nu gick ju inte vår resa som planerat, så jag hade ingen bokning.
(Note to self – next time!)
Väl framme vid hotellet strulade givetvis vår bokning. Vår resebyrå har bokat om så att vi trots förseningen kommer att få stanna i NYC några dagar. Väl på rummet kändes allt ok. Det är litet med två 120 sängar, men det ligger väldigt bra. Nära till Central park och nära till Times Square.

När vi kom upp till rummet, vid 17-tiden, däckade lillebror – han var galet trött. Han sov till 18.50 och fick sedan gå med oss på middag (stackars barn, han var helt färdig). Vi hade bestämt träff med den familj där jag var Au-pair för 20 år sedan. Vi promenerade tillsammans med Mac, Lucy och Kate ner till Times Square och åt sedan en enkel middag (på mitt drömhotell) Marriot Marquis med utsikt över Times Square.

Believe it or not – MEN självaste Brad Pitt var ner på Times Squrare samtidigt som vi satt i baren ovanför. Makalöst! Lillebror somnade innan maten kom in och har i princip sovit sedan dess…

Vi gick till hotellet vid 21. Hemma var då klockan 03.00… Vi stupade alla i säng.

undra om jag ska försöka somna om… eller ska jag gå ut och försöka hitta något att äta?